Ingvild vil hjelpe deg med employer branding

Ingvild vil hjelpe deg med employer branding

ANNONSE: INNHOLDET ER PRODUSERT AV ADRESSEAVISENS ANNONSEAVDELING

I dagens stillingsmarked er det viktig å tørre å skille seg ut for å tiltrekke seg de rette personene og beholde nøkkelansatte i bedriften. Nettopp det kan Ingvild Reinskou, Adresseavisens nye rådgiver innen employer branding, hjelpe deg med.

Adresseavisen satser på et spennende og viktig område for de aller fleste bedrifter – employer branding. Der skal nyansatte Ingvild Reinskou spille en nøkkelrolle.

– Gjennom tidligere jobber har jeg fått muligheten til å samarbeide tett med Adresseavisen, og jeg har blitt godt kjent med organisasjonen og kompetansen som sitter på huset. Fagmiljøet i kombinasjon med muligheten til å jobbe med noe jeg brenner for var det som trakk meg hit. Nå gleder jeg meg til å komme skikkelig i gang, sier Reinskou, som startet som rådgiver employer branding i mai.

LES OGSÅ: Slik selger du arbeidsplassen

Et solid lagspill

Reinskou kom til Adresseavisen i mai. I bagasjen tok hun med seg en bachelorgrad i ergoterapi med fordypning i arbeidshelse, og har i tillegg studert helsevitenskap og strategiske HR-prosesser.

Hun har jobbet i en årrekke med rekruttering – både i det offentlige og det private.

– Det er mye som har skjedd på rekrutteringsfronten i løpet av disse årene. Kampen om de rette personene er mye tøffere, og for de fleste er det ikke nok å legge ut en stillingsannonse for å vinne denne kampen. Det er der employer branding kommer inn i bildet, forklarer Reinskou.

– Jeg har personlig jobbet innenfor en rekke bransjer der det er ekstra tøft å lokke til seg de rette kandidatene. Som for eksempel IT- og regnskapsbransjen. For å lokke frem kandidater med rett kompetanse og personlighet til disse bransjene, handler nærmest alt om «brandet» bedriften har opparbeidet seg, legger hun til.

Hva er employer branding? Reinskou forklarer det på denne måten:

– Employer branding er merkevarebygging av en arbeidsgiver og handler om å kommunisere hva som gjør nettopp ditt selskap til en attraktiv arbeidsplass. Målet er at du skal tiltrekke deg de riktige talentene i tillegg til å beholde nøkkelansatte som allerede jobber hos deg. Det er essensen av employer branding for meg, sier Reinskou.

LES OGSÅ: Hva gjør en arbeidsgiver attraktiv?

Skille seg ut

Og det finnes mange måter å gjøre det på. Innholdsmarkedsføring kan være et godt grep. Adresseavisen Brand Studio har laget innhold for flere lokale bedrifter, som gjennom det har funnet flere gode kandidater. Reinskou jobber nemlig ikke alene med employer branding. Hun spiller på lag med en rekke dyktige kolleger innen innholdsmarkedsføring, analyse og digitale markedsføring.

– Vi har et bra lag på plass som kan hjelpe din bedrift med å identifisere og kommunisere sitt unike employer brand, sier Reinskou.

Som nevnt er det mange måter å jobbe med employer branding, men Reinskou mener at det er en ting som er viktig for å lykkes:

– Ofte handler det om å våge å være litt sær og å vise frem de unike sidene ved arbeidsplassen på en ærlig og transparent måte. Dersom du klarer å identifisere og kommunisere dette tydelig er du på god vei. Målet er ikke å være attraktiv for alle, men å legge grunnlaget for en god match mellom forretning, organisasjon og talenter over tid.

Og hun mener at employer branding er viktig for din bedrift – uavhengig av størrelse og omsetning:

– Det er klart at alle har sitt markedsføringsbudsjett, men jeg mener det lønner seg for alle å jobbe med omdømmet sitt som bedrift og arbeidsgiver, sier Reinskou.

– Gullet i bedriften er jo de ansatte, uavhengig av forretningsområde. Dersom du tiltrekker deg de beste kandidatene vil det ofte være en direkte konsekvens at du også står sterkt i kampen om markedsposisjonen.

Høres dette ut som noe kan passe for din bedrift? Da har Reinskou følgende oppfordring til deg:

– Det er bare å ta kontakt med meg hvis du ønsker å lære mer om employer branding og hvordan vi sammen kan løse det for din bedrift, sier Reinskou.

– Vi har gode produkter og flinke folk på huset, som hele tiden jobber sammen for å nå dine mål. Det skal lønne seg å velge Adresseavisen, legger hun til avslutningsvis.

LES OGSÅ: Slik «snakker» du til den rette søkeren

Ingvild Reinskou treffer du på telefon 906 70 749 eller via e-post.

INNHOLDET ER PRODUSERT AV ADRESSEAVISENS ANNONSEAVDELING
Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post