Har du kontroll på det digitale møtet mellom virksomheten og potensielle kandidater?

Har du kontroll på det digitale møtet mellom virksomheten og potensielle kandidater?

ANNONSE: INNHOLDET ER PRODUSERT AV ADRESSEAVISENS ANNONSEAVDELING
Saken er skrevet av: Anders Berggren, Leder forretningsutvikling og produkt

En potensiell kandidats første møte med virksomheten er sannsynligvis digitalt. Over 90% av kandidatene gjør undersøkelser rundt virksomheten før de eventuelt velger å sende inn en søknad.

Det digitale møtet mellom virksomheten og potensielle kandidater foregår gjerne på tvers av forskjellige kanaler. Hjemmesiden er gjerne navet, som er omgitt av en rekke «satelitter»:

  • En annonse på Finn.no
  • En annonse på en nettavis
  • Virksomhetens LinkedIn side
  • Virksomhetens Facebook side
  • Virksomhetens YouTube kanal
  • Google for business
  • Proff.no (nøkkeltall)

De fleste virksomheter har nokså god til svært god kontroll på den digitale kundereisen (potensielle og eksisterende kunders møte med virksomhetens produkter og tjenester). Friksjon i dette møtet ikke bare kan, men vil garantert gjøre at man mister forretningsmuligheter. Dette gjelder om man jobber i «B to B» eller «B to C» segmentet.

Et klassiske eksempel i «B to C» er betalingsalternativer. Hvis det mangler Klarna faktura eller Vipps er det nok til at mange ikke gjennomfører kjøpet. Innenfor «B to B» er det gjerne manglende dybde og detaljer rundt tjenestespekteret.

I et rekrutteringsperspektiv er det helt avgjørende at virksomheten har den samme gode -og helst svært gode kontrollen på «kandidatreisen». Hvis kandidaten ikke finner relevant informasjon, servert på en strukturert og gjennomtenkt måte vil du kunne miste mange gode kandidater -og det på feil grunnlag.

Når man jobber med «kandidatreisen» er det viktig å ta kandidatperspektivet: Hva trenger kandidaten for å ta neste steg?

Ta kontakt for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg å legge til rette for et profesjonelt, digitalt møte mellom virksomheten og potensielle kandidater.

Et første møte med oss er alltid uten kostnad og helt uforpliktende. Vi garanterer uansett utfall at du vil ha fått ny innsikt og gjort deg refleksjoner, som kan hjelpe deg i et videre arbeid med rekruttering. Helt uavhengig av om du velger å gå videre med oss som leverandør.

Ønsker du å lære mer om stillingsannonser og employer branding? Les mer om tematikken her.

INNHOLDET ER PRODUSERT AV ADRESSEAVISENS ANNONSEAVDELINGInnholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Adresseavisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post. Synes du denne type artikler ser spennende ut for din bedrift, ta gjerne kontakt på samme e-post